Holdbeskrivelse

Holdtræning i Snejbjerg Fitness

Som medlem af Snejbjerg Fitness kan du også dyrke motion på hold. Herunder finder du en kort beskrivelse af vores hold og med angivelse af, hvornår holdene starter op.

Spinning

Spin begynderhold har opstart i oktober. Spin Niveau 1 & 2 kører det meste af året. Se Conventus.

Spin Begynder

Varighed: 30-45 min.

På begynder timen lærer du alt om indstilling af cyklen, korrekt køreteknik, timens opbygning og puls skala.

Herefter køres timen med korte intervaller hvor alle kan være med.

Du vil på begyndertimen blive introduceret til stående og siddende kørsel, tempo/kadance, accelerationer/spurter og arbejde effektivt med den fysiologiske skala.

Timen er for dig, der som motionist ønsker en forbedret kondition og udholdenhed. 

Spin Niveau 1

Varighed: 50-55 min.

Denne time henvender sig til den let til øvet deltager - til den rutineret deltager.

Programmet varierer i intensitet, såvel som interval længde

Træningsniveau

Gennemsnit:                      Intensitetsskala: 6-7               Puls: 75-82%

Maximalt niveau:               Intensitetsskala: 8                   Puls: 82-85%

Spin Niveau 2

Varighed: 55-60 min.

Denne time henvender sig til den øvede og rutinerede deltager, der er fortrolig med cykelteknik og indstilling.

Træningsniveau                                                   

Gennemsnit:                      Intensitetsskala: 7-8               Puls: 80-86%

Maximalt niveau:               Intensitetsskala: 9-10             Puls: 88-100%

Uafhængigt at din fysiske niveau er du naturligvis velkommen til at deltage på begge hold – du styrer selv belastning og træningsniveau

Gennemførelse/Aflysning af hold

Alle opslået hold på Coventus gennemføres (også ved 1 tilmeldt).

Ved gentagnende lav deltager antal, vil holdet blive ændret.


Spin og MBL/cirkeltræning

Opstart på Spin og MBL/cirkeltræning er den 22. september fra kl. 18.30-19.45. Der startes med 40 min. spin og forsætter i xtremefit-lokalet med 30 min. MBL/cirkeltræning.

Instruktør Spin: Vivi Petersen

Instruktør MBL/cirkeltræning:
Funktionel træning – en træningsform for alle 

Funktionel træning er en alsidig træningsform, som kan tilpasses til enhver. Ved funktionel træning er der fokus på hele kroppen og træningen vil bestå af forskellige øvelser i en blanding af korte og længere intervaller. Alle øvelser kan justeres op og ned, så alle bliver udfordret på det niveau, de ønsker.

Så uanset om du har et mål om at komme i bedre form, tabe dig, blive stærkere eller bare ønsker at få sved på panden og et smil på læben i fællesskab med andre, så er denne træningsform lige noget for dig. Så tag din ven, veninde, kollega, søster eller bror under armen og kom forbi Fitness-kælderen i Snejbjerghallen – du vil ikke fortryde!